En typisk træningsuge

Der er mange der tror, at det eneste rigtige for triatleter er, at træne røven ud af bukserne rent ud sagt.
Det er der mange delte meninger om, og det er måske det rigtige for nogen, men for mig, som er et helt almindeligt hverdagsmenneske med en 37 timers arbejdsuge, en datter, venner og familie er det ikke det rigtige.

Og heldigvis har jeg fundet mig et samarbejde med en træner, som er af den overbevisning at det handler om kvalitet frem for kvantitet, altså gode kvalitetspas frem for bare mængde, mængde, mængde. Og på den måde er der fokus på både hviledage, fleksibilitet til at rykke rundt på træningspas når hverdagen byder det og korte, men effektive træningspas.

Min træning har siden årsskiftet handlet om vedligeholdelse af grundform og klargøring til Barcelona Marathon her i marts. Herunder kan i få et indblik i, hvordan min træning så ud i uge 7.

Mandag: 

Hviledag = indkøb og foodprep til den kommende uge

Tirsdag: 

30min. funktionel styrke

8km løb i pace 4:58

Onsdag: 

105 minutter Hometrainer inkl. 20-25 FTP interval

Torsdag: 

2100m svømning inkl. 6x200m intervaller

Intervalløb inkl. 4x1000m i pace 3:50; i alt 10km

Fredag:

30min. funktionel styrke

Intervalløb inkl. 4km + 3km + 2km i pace 4:18; i alt 11km 

Lørdag:

1time og 52 min. cykling med 26km/t sammen med Nicholas i den danske vinter

Søndag:

29km løb i pace 4:58


Det er et ret godt billede på, hvordan min træning har set ud stort siden starten af 2018.
En mængde der har været passende for mig og min krop i denne periode. Efter marathon i Barcelona laver jeg en ny plan for den kommende periode sammen med min træner.


 Maja