.....og hvad gik sommeren så med?


Ud over at det har været den første sommer, siden jeg gik i skole (og det er trods alt en del år siden), hvor jeg har haft 4 ugers sammenhængende ferie, så er det også den første sommer i mange år, hvor jeg har trænet og racet så lidt som jeg har.

Og på trods af det, har jeg både trænet og racet meget mere end jeg havde turde drømme om og håbe på, da jeg fandt ud af, i starten af året, at jeg var gravid.

Jeg har, primært i mit Instagram feed, mange inspirerende kvinder som enten er gravide, lige har været det eller er mor til en eller flere. De er alle sammen store inspirationskilder for mig, og har i høj grad været med til at præge min graviditet.
Det har nemlig givet mig, ikke blot et andet blik på, hvordan man også kan være gravid, men også en anden accept af, at det er ok at jeg lytter til min krop og dens signaler, i forhold til hvor mine grænser går, når det kommer til fysisk aktivitet.

Jeg kommer fra en - efter mine standarder - relativt toptrænet krop i post-Ironman-form, på vej i form til at løbe mit livs hidtil hurtigste marathon i Barcelona i marts, da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Det har selvfølgelig gjort, at jeg havde et ret godt udgangspunkt for at holde min form så meget ved lige som jeg har kunnet.

Derfor er sommeren blandt andet gået med:
Efter sommerferien har jeg haft 4 uger tilbage på arbejde, og på fredag går jeg på barsel.
8 ugers barsel.
8 uger.

8. uger.......

Listerne for hvad jeg gerne vil have lavet er lange, og det tænker jeg faktisk er ret godt, for selv om jeg godt ved at kroppen har brug for mere ro og hvile, fordi den bygger en baby, så ved jeg også at der ikke går lang tid inden jeg bliver rastløs.

Derfor er:
  • to-do listen under løbende opdatering
  • Vera kørt i stilling til nogle lidt mere tidlige dage i stedet for SFO   
  • jeg tilmeldt yoga ved FOF
  • planerne for foodprep til fryseren meget store
  • Pixie rigget til på hometraineren og medlemsskabet til Zwift er fornyet
  • Liz er gjort klar til at komme ud på landevejen
  • jeg har købt medlemsskab til Fit & Sund, efter mit forløb hos Christina Ambrus

 Maja